neděle 27. března 2016

Mr Sýrovej a Herr Germán, Parky's

Máte chuť na pořádnej junk food oběd a přijde vám, že McDonald's ani KFC už není ten pravej junk? Můžete být trochu alternativní (jen to nepřežeňte, ať neskončíte s plnovousem na Favoritu) a dát si na oběd párek v rohlíku. A protože jeden párek je málo, proč si nedat rovnou dva. A proč se držet při zemi a nedat si rovnou každej jinej! To je ta pravá machrovina!


Já se nechal zlákat na párky od Kostelce. Pokud vlastník masokombinátu vlastní i ZOO, tak si můžete být jisti, že budete baštit opravdový maso ze zvířat. A to já rád! Jako první jsem koštoval pana sýrovýho.


Číst určitě umíte i z obrázku, ale když si to přečtete podruhé i tady, dostanete větší hlad. A to je účel. Určitě máte doma spoustu jídla a byla by škoda ho vyhodit. Takže Mr Sýrovej obsahuje grilovaný debrecínský párek, sýrovou omáčku, nachos, jalapenos a křupavou housku. Že mají párky v Parky's celkem dobrý už jsem vyzkoušel minule. Debrecínskej páreček je pořád stejnej. Dominuje chuť masa nad chutí papriky, párek je pomletej víc nahrubo, ale bez křupek, zato parádně šťavnatej. Rozhodně jeden z těch lepších supermarketových párků. Houstička byla krásně rozpečená a křupavá. Chutnala jako pořádnej rohlík. Určitě ji můžu taky pochválit. Co už bylo slabší byla omáčka. Normálně tyhlety umělý sýrový omáčky smrdí jak sauna v německým hotelu pro důchodce, ale tahle voněla po sýru jen lehce. A jak lehce po sýru voněla, tak snad ještě míň po sýru chutnala. Bohužel byla slabá. Konzistence byla bombová. Jako nezaschlý lepidlo pro modeláře, ale prostě ta chuť, ta byla slabá. Dokonce ji chuťově přeprali drobky nachos. Který byly mimochodem celkem fajn. Chutnaly jako klasický kukuřičný nachos.


Jalapenos papričky byly taky fajn. Nebyly nijak extrémně pálivý, i když paní za pultem tvrdila opak. Ale paní za pultem vypadala, jako by dva dny zpátky dělala někde na recepci v hotelu, takže možná jí opravdu tak pálí. Navíc pochybuju, že vůbec ty párky kdy okoštovala. Ale to je jedno. Zpátky k papričkám. Papričky jsou klasický naložený jalapenos s jemně až lehce středně pikantní chutí a ovocným podtónem. Tím jsem probral veškerý suroviny a mohlo by se zdát, že to není nic moc. Hlavně kvůli slabší omáčce. Ale nebyla by to pravda. Ve skutečnosti mě Mr Sýrovej celkem nadchnul. Pevná opečená houska s dobrým párkem, k tomu kombinace sýru s nachos a neustálá ovocná pikantnost v puse. Je to kombinace jednoduchá a stejně jako u Curry Wurstu od Parky's má něco do sebe. Je to takový to, že se podíváte, uděláte eh... Kousnete si, uděláte hmmm... Budete dojídat a v tu chvíli si uvědomíte, že jste právě snědli celkem dobrý jídlo. Proč ne? Příště ho klidně ochutnám znova a rád. No a pokud jste lehce alternativní jako já, čeká na vás ještě Herr Germán!


Jawohl! Z Německa k nám toho zatím moc dobrýho nepřišlo. Třeba Němci. Ale pokud něco Němci umí, tak jsou to uzeniny, Blitzkrieg a pořádný hořčice. Herr Germán obsahuje grilovaný bratwurst, kysané zelí, kyselou okurku, hořčici a křupavou housku. Už minule jsem si bratwurst od Kostelce pochvaloval. Značku jako takovou nevyhledávám, ale kurňa ten jejich bratwurst patří k těm nejlepším, jaký jsem kdy jedl. Pořádná chuť vepřovýho s pořádnou dávkou koření. K tomu střívko propečený tak akorát, aby páreček krásně křupnul v zubech. O tom by se mě mohlo i zdát. Lahoda. Na bratwurst dostanete pořádnej kýbl hořčice. Teda na jedné straně párku kýbl a na druhé nic moc. Tak jsem to měl já. Ale nevadí. Hořčice byla slabší. Prostě obyčejná plnotučná hořčice. Žádnej německej speciál nečekejte. Okurky jsou taky naprostá klasika. Ale chutnaly mi. Mám radši tyhlety český okurky než ty překopřený od fast foodové konkurence. Kysaný zelí asi taky všichni znají. Jedná se o zelí ve sladkokyselým nálevu, takže se vám huba vyloženě nezkřiví, ale kyselý je to dost.


Tahle kombinace chutí mi celou dobu něco připomínala. A pak jsem si vzpomněl! Podobný párky v rohlíku jsem si pár let zpátky dělal a dokonce jsem si na ně ukládal i recept. Najdete ho ZDE. Místo okurek je tam cibulka plus kečup, ale základní kombinace chutí je stejná. A je to bomba stejná jako Herr Germán. Grilovací klobáska s hořčicí a kyselým okurkem s kyselým zelím je prostě věc, kterou správnej echt Moravák nebo echt východoněmčour nemůže odmítnout. Tímhle se mi Parky's trefili do nosu.

Tož co dodat na závěr. Ceny se budou po ČR nejspíš lišit, ale v Ostravě v Karolině stojí tyhle speciály 45,- za kus. Cena to není špatná. Párek je to opravdu kvalitnější než ve většině hladových oken. A kombinace taky fajn. Mr Sýrovej nadchne fandy do nachos se sýrovou omáčkou (i když zrovna ta omáčka je tak za trojku) a Herr Germán nadchne milovníky vepřovýho s kysaným zelím. Pokud sníte tyhle dva krasavce najednou, tak se celkem najíte i na oběd a oproti ostatním fast foodům celkem ušetříte. Oba párky můžu s klidem doporučit a oba určitě ještě někdy polechtají můj žaludek pěkně zevnitř.

PS: Pořád v Nové Karolině v Parky's chybí tácy. Proč? Já se ptám proč? Na rozdíl od minule jsem nebyl statečnej a připlatil si za krabici, abych si měl svůj oběd jak odnýst ke stolku ve food courtu. Ale opravdu si člověk musí zaplatit za možnost najíst se pár metrů od pultu? Ne že by ta pětikoruna zruinovala něčí rozpočet, ale je to celkem ostuda...

Žádné komentáře:

Okomentovat