neděle 27. března 2016

Pit Happens, Texas Pit Sauce

Jen dvě recenze dneska? Pfff. Přidám ještě jednu. Pamětníci jistě pamatují na můj výlet na Bohemian BBQ Festival a hlavně na moje úlovky, s kterýma jsem tak okatě machroval. Kdo se pamětníkem býti necítí, nechť čte a slintá nad TÍMTO článkem. Skoro rok se se skoro rokem sešel a je třeba napsat první skoro recenzi na první BBQ omáčku. Tak dlouho jsem čekal, ale dneska jsem vykydlal poslední kapku ke klobáskám, tak je třeba to sepsat. Dokud ji mám při ruce a vím, jak že vlastně chutná...


Jako první jde na přestřel BBQ omáčka od Pit Happens a sice Texas Pit Sauce. Omáčka ve stylové, těžké a skleněné lahvi budí respekt už od pohledu. Hodit ji po někom, nejspíš ho zabijete. Ale nedělejte to. Kdybyste ho náhodou nezabili, omáčku vám vezme a uteče. Protože co si budeme povídat, tohle je zatím ta nejlepší BBQ omáčka, kterou jsem kdy jedl!


Z téhle fotky to asi nepoznáte. Ale co už. Omáčka je krásně červeno-hnědá a nádherně voní. Voní jako hořící třešeň politá cukrem a balzamicem. Přestože omáčka je z Texasu, není skoro vůbec pálivá. Její příjemnou palčivost zajišťuje spíš ocet. Ale hlavně jde cítit kouř. Kouř je to, co tuhle omáčku opravdu doprovází na každým kroku. Při prvním koštu si budete připadat, jak kdybyste olízli komín. Tlustým požitkářům, jako jsem já, bude hodně připomínat skotskou Single Malt Whisky z oblasti Islay. Prostě kouřový granát do krku. Ale na rozdíl od Whisky se tahle omáčka rozvine v příjemně nakyslou rajčatovou chuť doprovázenou vlnou cukru. Podle mýho skromnýho názoru velmi váženého (váha by mohla povídat) experta na problematiku grilování, jídla, burgerů a světového klimatu by přesně takhle měla BBQ omáčka chutnat. Tleskám ve stoje u rozpálenýho grilu.


Co víc dodat. Tahle BBQ omáčka je setsakramentsky kouřová a je na tom založená. Pokud si pod slovem BBQ představíte vůni kouře, tohle vám doma nesmí chybět. Pokud máte radši větší ovocnost a pikantnost, bez téhle omáčky se klidně obejdete. Výborně se hodí k masu. K masu pečenýmu a hlavně grilovanýmu. Naprosto ideální je k pomalu grilovaným žebírkům. K čemu se naopak nehodí jsou uzeniny. Taky jsem ji ze zajímavosti zkoušel se šílenostma jako jsou vajíčka, ale tahle omáčka je opravdu dělaná hlavně jako omáčka k masu. Dokonce ani do burgeru se až tak extra nehodí, protože přebije chuť zbytku surovin. Ale k těm žebírkům... ach.... to byla bašta.

Pokud máte zájem, prachy na větší poštovný a nevadí vám delší dodací lhůta, můžete si ji koupit třeba TADY (z UK). Cena za půl kilovou lahev je cca 240 korun. To je celkem dost. V Praze na festivalu byla kupodivu levnější. Každopádně za ty prachy, pro milovníky kouře a BBQ, rozhodně stojí. Taky díky její silné chuti a větší řídkosti opravdu dlouho vydrží.

PS: Během psaní recenze jsem do omáčky namáčel prst a koštoval a i po dvaceti minutách mi prst voní po kouři. A to nekouřím už drahno let. Tak je ta omáčka silná panečku!

Žádné komentáře:

Okomentovat