neděle 6. března 2016

Vajíčkový Bagel, McDonald's

Snídaně u McDonald's? Pro mě celkem sci-fi. Ve všední dny jsem rád, že stihnu před prací skočit do pekárny a o víkendech vstávám, z pohledu McDonald's, po snídaňové době. A protože nejsem Michael Douglas s taškou plnou bouchaček, mám na fast foodový snídaně smůlu. Teda nejspíš ne na dlouho, protože v USA už přešli na celodenní snídaně. Ale tak jednou za čas se vyskytnu na správným místě ve správnou dobu (cca jednou za dva roky) a mám možnost okoštovat i něco krapet jinýho. A protože se můžu utlouct po pořádné porci tuků a soli a mám rád novinky, moje oko padlo na Vajíčkový Bagel.


"Bagel má standartně tvar torusu, tedy zvláštního případu toroidu." Tolik citace o Bagelu z Wikipedie. Tento torus hodně frčí v Americe a už delší dobu pofrčuje i u nás. Po dnešku nevidím důvod, proč by ne. Bagel v podání McDonald's má pořádnou hutnou konzistenci (hutnější než jejich pečivo na burger), parádně pšeničnou chuť (bezlepci a hipíci musí na snídani do Kliniky) a není ani tak sladká. Tvar drží celou dobu a nenasává do sebe tekutiny. Ideální pečivo.


V torusu jsou míchaný vajíčka se šunkou, dva plátky sýra a dva plátky slaniny. To je víc sýra a víc slaniny než ve většině sendvičích z jejich nabídky. Vajíček tam bylo opravdu požehnaně. Já bych to tipoval tak na dvě celý. Udělaný byly akorát. Nebyly vysušený, naopak byly krásně šťavnatý. K tomu celkem hodně osolený a hlavně hodně opepřený. Takže chuť vajec zazdil pepř. Ony ale dnešní vejce ani žádnou chuť nemají. Už vůbec ne pro lidi, kteří jsou zvyknutí na domácí.


V míchaných vajíčkách byly kousky šunky. V pepřovým návalu ze celkem ztrácely, ale pokud jste je dali do pusy cíleně a samostatně, celkem ušly. Vlastně byly i dobrý. Nebojím se tvrdit, že se opravdu jednalo o nějakou lepší šunku. A co slanina? Slanina... Slanina byla božská. Vypečená, masitá, uzená... Slanina byla plná krásných vzpomínek pašíka a chutnala přesně tak, jak by slanina měla. Prostě bomba. A byly tam rovnou dva plátky. Chuťově byla cítit skoro v každým soustu. Tleskám. K tomu ten sýr. Toho tam bylo taky dost, byl dobrej a byl taky cítit skoro v každým soustu. Další chuťová bomba.


S celkovou chutí tohodle torusu se to má asi takhle. Pořádná porce hodně opepřených vajec s uzenou slaninou a sýrem. Do toho parádní pečivo. Popravdě to bylo moc dobrý. Negativa se hledají těžko, přesto by se nějaký najít daly. Vajíčka by mohly být kvalitnější. Tady ze mě možná mluví moje rozmazlenost domácích vajec v lednici, ale prostě mi tam chybí ta sytě žlutá barva a chuť pořádné ranní slepičí ovulace. Množství pepře by někomu mohlo vadit, mě přišlo fajn. Mám rád pepř. Ke konci torusu jsem se cítil hodně přesolenej. Což u mě je celkem neobvyklý. Rád si dám raz za čas pytlík soli jen tak na chuť. I když to byl taky asi jen můj pocit, protože podle nutričních hodnot je tam "jen" 35 procent denní dávky soli. Od McDonald's bych čekal mnohem víc. Taky je tam víc bílkovin než tuků, takže se vlastně jedná nutričně vyvážený (!) jídlo. To bych od McDonald's nečekal už vůbec. Asi začnu vajíčka baštit víc, zjevně jsou kouzelný.

Cena je 55,- samostatně nebo 69,- s nápojem. Cena možná pro někoho vysoká, ale pro pracující lid, kterej potřebuje obří ranní dávku energie, je to cena ospravedlnitelná. Hlavně kvůli opravdu parádní celkové chuti. Tahle snídaně byla pro mě moc příjemným překvapením a moc rád si ji zopakuju. I když musím uznat, že vepřový sendviče s omáčkou McCountry všude na cedulích byly taky obrovským lákadlem...

Žádné komentáře:

Okomentovat