neděle 19. června 2016

King Rib, Burger King

Summer Weeks

Král padl. Ať žije nový král! Burger Král s Královským žebírkem! Je to tak, McDonald's tak dlouho řešil blbosti, že ho v nabídce a inovacích předběhla konkurence a přinesla tolik vytoužený prasečí žebírko v housce. V Americe je McRib od McDonald's legenda, která se s přestávkama objevuje už od roku 1981. Taková legenda, že se objevila třeba i v Simpsonech. V Německu se dokonce dostal do stálé nabídky. K nám na dálný východ se nedostal vůbec, takže se musíme "spokojit" s žebírkem od Burger Kinga. Inu, kdo zaváhá...


Obrázek jsem si půjčil z německýho Burger Kingu. Náš Burger King ho z nějakýho záhadnýho důvodu upozaďuje a propaguje spíš ostatní z nabídky. Těžko říct proč, ale my, milovníci mrtvých namletých prasat, si svoji dávku vždycky najdem. A co že to vlastně tenhleten podlouhlý krasavec obsahuje? Grilovanou placku ze stoprocentního vepřovýho masa, nakládaný okurky, cibuli, grilovací omáčku a housku. Jednoduchá boží kombinace. Někdo by namítnul, že Burger King jenom zkopíroval McRib. To je samozřejmě pravda. Ale když není originál, kopie poslouží úplně stejně dobře. Ne-li dokonce líp.


Po rozbalení papíru vás zaujme na tomhle krasavci jako první věc jeho velikost. Pokud King Rib rozbalíte společně s Longrem ve sprchách na bazéně, bude to Longer, co se bude červenat. Druhá věc, co vás zaujme, je množství omáčky. Zatímco McRib se na všech fotkách topí v omáčce, King Rib se spolíhá na chuť a kvalitu masa. A dobře udělal. Maso je, jedním slovem, superiorní. Chutná jako pořádný vepřový, má parádní konzistenci a co je hlavní, opravdu chutná po grilu! Už podle fotek výše, níže, uprostřed, dole i nahoře si povšimněte krásné barvy masa. Nebo spíš té parádně ogrilované kůrčičky. No prostě tohle se povedlo a lepší vepřový jsem ve fast foodu nejedl. Tečka.


Cibuli asi netřeba popisovat. Nebyla nijak extra palčivá. Ale bylo jí tam celkem dost, takže cítit šla. S okurkama jsem měl, s jako jedinou věcí, problém. Na můj vkus byly trochu víc koprový. A já nemám rád kopr. Nesnáším kopr. Kdyby byl kopr člověk, byl by to siamskej Hitleromussolini přirostlej k CDčku Vondráčkové. Naštěstí tím "trochu víc koprový" myslím to, že v nich byl kopr lehce cítit. Většina lidí si toho asi ani nevšimne a větší většině to ani vadit nebude. No já bych radši okurky spíš víc do kysela. Co nám tam zbývá? Omáčka. Omáčka je samozřejmě barbecue a je fantastická. Burger King má vynikající barbecue omáčku. Té není co vytknout. Špicovní poměr kyselosti, ovocnosti a kouřovitosti nemůže být lepší. Množství v sendviči je schválně menší. Za mě by ji tam mohlo být o pikolitr víc, ale to už záleží na obsluze. Obecně to mají vychytaný dobře, protože suplovala chuť masa, aniž by ho přebila. Jen kluznost se sem tam trochu zmenšila. A co houska? Netřeba popisovat. Naprostá klasika. Konzistence dobrá, chuť trochu do sladka. Ke zbytku se hodí.


A jako celek? Už po prvním kousnutí se ocitnete v ráji. Oblaží vás blažená chuť grilovanýho vepřovýho s pořádnou a silnou chutí, k tomu kouřovokyselkavej šmrnc omáčky, kyselkavé okurčičky a trochu cibulky. Taky postřehnete lehkou sladkost housky. Prostě ucítíte všechno. A všechno ucítíte tak, jak to pán Bůh při tvorbě prasátka zamýšlel. Tenhle sendvič se prostě povedl. Kéž by se dostal do stálé nabídky, protože tohle bych mohl jíst pořád. Psát tuhle recenzi je peklo. Celou dobu na King Rib musím myslet a dehydratuju se rychleji než tlusťoch při chůzi do schodů. A budu na něho myslet tak dlouho, než si ho dám znova. Prostě návykovka jako prase. Určitě ochutnejte.

Cena za menu byla 129 korun. Za 30 korun si můžete přikoupit Summer Maxi menu a dostanete los, kde můžete vyhrát pár blbostí. Taky byste měli dostat větší pití a hranolky. Já dostal hranolky normální a vyhrál prd.

PS: Dokud se McDonald's nepostaví na nohy, vyhlašuju Burger King svým dvorním fast foodem, kterej bude oblažován většinou mých návštěv. Tuplem potom dokud bude King Rib v nabídce. Už teď se klepu na další!

10 komentářů:

  1. Během příštího týdne se dostanu na Karolinu, takže "Žebrouna" určitě hned vyzkouším. A hned k tomu přidám Extra Long Bacon BBQ, snad to tělo zvládne... :D

    OdpovědětVymazat
  2. S množstvím kopru v okurkách měl svého času problémy i vachmajstr Flanderka z četnické stanice v Putimi.

    "Ta bába tam zase dala kopru..."

    OdpovědětVymazat
  3. Mile mě překvapila cena, na BK.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na BK cena dobrá. Taky mě překvapila. Ale ono tam těch surovin zase tolik není a BK vždycky počítá základ + cena ostatních surovin. Proto většina jejich prom se zdá neskutečně předražená.

      Vymazat
  4. Škoda přeškoda, že je BK tak málo, a když už, tak docela dost z ruky :'(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AmRest hodně rozšiřuje KFC, ale Burger King mají taky v portfoliu, tak se snad dostane i ně. Já bych byl pro všema deseti. Je třeba McDonald's zrobit pořádnou konkurenci, aby se probrali.

      Vymazat
  5. No nevím, včera jsem si ho dal, a žádnej zázrak to nebyl. Maso mě přišlo skoro bez chuti, spíš mě to připomínalo tučnou hrubou neochucenou paštiku, a dneska si z něj vybavuju jen omáčku

    OdpovědětVymazat
  6. Dovolím si připojit svoji minirecenzi. Měl jsem ho už 2x a pokaždé ke mě přistál ještě teplej, čerstvej a perfektně opečenej. Maso dobrý a překvapí velikost, která je super a na obou koncích leze z housky což se jen tak nevidí. Omáčka super klasika od BK a zelenina taky. Jako vždy čerstvá hlavně ta cibule je super. Poprvé sem tam měl mín okurků a bylo to lepší, podruhé jich bylo víc a trošku mě tam štvaly, ale já je celkově moc nemusím. Jinak za 89kč naprostá parádní cena na BK a to co člověk za to dostane za mě naprosto výborný. Jinak sem ještě ochutnal Extra Long BBQ Bacon. Ten mě hodně zklamal, složení vypadá na velkou nálož ale houska je trošku menší než u king riba a hlavně sem ho dostal suchej. Maso bylo fajn a hodně, sýr se občas trošku prosadil, slaninu sem cítil až u konce, ale málo omáčky to činilo suchy a špatně to do mě lezlo. Za mě velká škoda vypadalo to jako mega nálož ale nic moc z toho.

    OdpovědětVymazat
  7. BK miluju. Zvlast ten jejich xxl nema konkurenci. To je proste burgr kral. Nikdy nezklamal. Sem tam vyzkousim neco jineho, ale vzdy se vracim k xxl. Ted zrovna dojidam prvni RibBurger a je to velka bida. Jak jiz psáno výše, to maso pripomina spis tucnou neochucenou naslehanou pastiku. Nedam si to znovu.

    OdpovědětVymazat