sobota 18. června 2016

Koza burger, U Bílého beránka, Brno

Všichni máme rádi kozy. A někdo má rád i kozí sýr. A kozí sýr v burgeru? Tomu se nedá odolat. Ve svých lepších letech se k němu dokonce odhodlal i McDonald's (burger Culinaire). Tomu se to povedlo. No a když sem se zjevil v brněnským podniku U Bílého beránka, kozí burger byla jasná volba.


Podle jejich menu Koza burger obsahuje 180 gramů hovězího masa, kozí sýr, cibulové chutney, rukolu a hranolky. Střet reality a menu během moji návštěvy vypadal trochu jinak. Místo rukoly jsem měl ledový salát, místo (na FB) propagovaných domácích hranolek jsem měl kupovaný, ale zase byla na talíři navíc chilli omáčka k hranolkům a pár rajčat. Proč ne. To hlavní tam bylo.

Tak jdeme na to. Houska byla fajn. Těžko říct, jestli si ji pečou přímo v restauraci, ale rozhodně to nebyla ta levná klasika z Globusu. Na opravdu domácí měla až moc pravidelnej spodek. Můj tip je ten, že si ji nechávají dovážet z nějaké místní pekárny. Sama o sobě byla chuťově dobrá. Jen bych trochu debatoval o její čerstvosti. Byla hodně suchá a tvrdší, docela se drolila. Nebyla vyloženě stará, ale den po mojí návštěvě bych ji už rozhodně nechtěl. Tvar a konzistenci si držela až do konce. Celkově ale spokojenost.

Cibulový chutney bylo slabší. Chuťově to byla spíš marmeláda než chutney. Cukru tam bylo tolik, že by to zabilo nejednoho cukrovkáře. Pořádný chutney bych si představoval dotažený pomocí balzamika spíš do kysela se sladkým dokončením. To by se ke kozímu sýru a rukole hodilo jak prdel na hrnec. Taky to byl nejspíš původní nápad. No já měl v burgeru zkaramelizovanou cibuli. A dobrá byla, ne že ne. Jen k chutney to mělo celkem daleko.

Místo rukoly jsem měl salát. Vlastně obří kus salátu. Vlastně vlastně prostě useklej boční kus salátu se všema vrstvama. Proč ne no. Já si vypreparoval dvě horní vrstvy a zbytek jsem dal bokem. Jinak bych si vykloubil panty. Tu rukolu bych uvítal asi víc.

Kozí sýr byl boží. Prostě boží. Kvalitní, slušnej kus, teplem se pěkně zflexibilnil a chuťově... prostě boží. Za jedna.

Teď to hlavní, maso. Tomu nebylo taky moc co vytknout. Čistý hovězí a propečený přesně tak, aby nebylo vysušený. Co mě se týče, klidně mohlo být víc medium, ale celkově si stěžovat nemůžu. Šťavnatý bylo fajně. Dochucený jen solí, možná pepřem. Žádný zbytečný bylinky a podobný voloviny. Taky za jedna.

Takže jednotlivý suroviny máme za sebou. Všeho všudy ušly. Bohužel celková chuť mohla být daleko lepší. Kombinace dobrýho masa a vynikajícího kozího sýra byla bomba. Přesně na takovou kombinaci jsem měl chuť a takovou jsem dostal. Jen škoda toho chutney a rukoly. Sladkokyselý chutney s rukolou by mohlo burgeru dodat o třídu vyšší rozměr. Takhle tam byla jen sladká cibule, která zajišťovala lepší kluznost a sladkou tečku zároveň. A co se týče kluznosti, ta taky nebyla úplně ideální. Díky starší sušší housce byl konec celkem náročnej.

Závěrečná otázka zní. Kupit nebo nekoupit? Za mě koupit. Určitě. Kozí sýr v burgeru je bomba a tenhle burger je dobrej. Menší mouchy měl, ale celkově se jednalo o dost nadprůměrnej kousek, kterej stojí za ochutnání. A třeba časem vyladí chutney, koupí rukolu, dají vám čerstvější housku a pak to bude prostě špica. Burgery U Bílého beránka umí, takže tak.

Cena je 169 korun. I s hranolkama a bonusovou omáčkou to je cena naprosto odpovídající. Porce je taky naprosto dostačující. Najíst se musí snad všichni.

Žádné komentáře:

Okomentovat