sobota 10. března 2018

Tasty Cheese & Tasty Chicken, McDonald's

Minulý rok jakýsi Jirka Král z jakéhosi webu Youtube udělal pro jakýsi McDonald's Burger Jirky Krále. Bohužel ho donutili burger okleštit a místo omáčky z Tastyho měl omáčku z McChickena. A to, jak jistě uznáte, není úplně to samý. A letos jako blesk z čistýho nebe přichází Tasty Cheese a Tasty Chicken přesně tak, jak si to Jirka přál. Kdo nebo co je Jirka Král si přečtěte v minulé recenzi a nebo použijte svůj oblíbený vyhledávač, třeba Seznam. Já se pustím do těch dvou malých masito-sýrových krasavců s omáčkou pro dospělý sendviče.


Tasty burgers shodně obsahujou sýr cheddar, dva malý plátky slaniny, trochu salátu, sušenou cibuli a omáčku Tasty. Potom samozřejmě maso. Buď hovězí nebo obalovaný kuřecí. Prve jsem ochutnal hovězí, tak ho jako první zrecenzuju.


Je to prcek. Takový zmenšený Big Tasty Bacon. Ale bez rajčete, s jiným sýrem, s jinou cibulí a to hlavní, s jiným poměrem surovin. A přesně proto nedostanete přesně ten parádní zážitek, jakým Big Tasty Bacon je. To je třeba říct hned na začátek. Chuťově je blízko, ale pořád to není Big Tasty. A to dokazuje jen jednu věc, kterou jsem předtím absolutně přehlížel a kterou jsem nečekal, že objevím. Big Tasty Bacon není nejlepší sendvič z fast foodů jen díky omáčce, ale díky parádně vyladěným poměru surovin, kdy cítíte opravdu všechno a všechno to k sobě ladí jak cimbál k vínu. Taky to rajče zjevně dělá víc, než bych kdy čekal.


Takže chuťgasmus a'la Big Tasty Bacon se nedostaví, ale i tak je Tasty Cheese asi ta nejlepší verze miniburgeru, kterou kdy McDonald's vyrobil. Už jen kvůli té omáčce. Ta omáčka je fantastická. Je to jedna z těch omáček, se kterou se chcete oženit, se kterou chcete zestárnout a na stáří s ní objíždět karavanem Holandsko. Prostě bomba. Středně vyuzená majonéza s trochou kečupu, asi mletou paprikou a trochou pepře. Plná chuť, královská konzistence všech konzistencí a budu se opakovat, prostě je bomba.


Zbytek sendviče je tak trochu v pozadí. Jak sýr, tak maso a i ta slanina (schovaná pod sýrem) mají problém se proti omáčce prosadit. O salátu a neviditelné cibuli ani nemluvit. I když tu slaninu a maso občas ucítíte, tak většinu času je bude válcovat omáčka. A to není špatně. Dá se předpokládat, že kvůli omáčce jste do toho šli. Ale celkově se dá říct, že to není až tak extra vyladěnej burger. Tasty Cheese vévodí Tasty omáčka a zbytek se jen veze. Ale je to sakra dobrej burger. Co mě se týče, rozhodně top ze současné nabídky jejich "dětských" sendvičů.


Zkusit? Nezkusit? Rozhodně zkusit. Ale jako svačinu před kinem nebo tak. Pokud se chcete nadlábnout, jděte do dospěláckýho Big Tasty Bacona. Čeká na vás mnohem vyladěnější sendvič. Přecejen Big Tasty Bacon je vedle omáčky i o mase. Tasty Cheese je hlavně o té omáčce.


A co kuřecí varianta? Ta se podle mýho názoru moc nepovedla.


Už od pohledu jsem tam měl mnohem víc omáčky než u hovězí varianty. No podle oficiálních zdrojů má být v obou omáčky stejně, takže zjevně náhoda. Což by na první pohled rozhodně nebylo špatně. Víc omáčky, víc tasty. Ale k té kuřecí variantě se ta omáčka tak nějak nehodila.


A možná to nebyla jen ta omáčka. Ani ten sýr mi zrovna třikrát ke kuřeti neseděl. Snad jen ta slanina, ta ke kuřeti bodla. Ono s tou omáčkou se to má tak, že je uzená. A uzená omáčka halt chutná líp s grilovaným masem než se smaženou strouhankou. Celej ten sendvič byl takovej nějakej divnej. Omáčka super, slanina super a pak tam byla divná chuť placky se sýrem. K sobě to prostě nejelo.


Ono samotný to kuře není žádná hitparáda. Určitě lepší než má Burger King (Kink) a za určitě lepší cenu. Ale pořád je to takový neslaný divně mazlavý kuře v těstíčku, co jde cítit hlavně po oleji. Vyloženě špatný to není. Ale asi nic pro mě. A když si za stejnou cenu můžete dopřát lepší variantu s hovězím, dopřejte si hovězí. Toť můj názor.


Celkově tyhle dva malý krasavce hodnotím hodně kladně. McDonald's v tomhle value segmentu udává tempo a za malý peníz dostanete přiměřený množství dobrýho jídla. Oba sendviče můžete koupit za 39 korun samostatně nebo za 49 korun ve spojení s malýma hranolkama nebi pitím. Já si koupil jeden Tasty Cheese samostatně, druhej Tasty Cheese s malýma hranolkama a Tasty Chicken s malým pitím. Celková cena 139 korun. Nažral jsem se k prasknutí. No za 145 korun máte Big Tasty Bacon velký menu a z toho se najíte stejně a kvalitněji. A budete to mít čím zapíjet až do konce. Ale jak jsem říkal. Jako svačina je Tasty Cheese super. No a Tasty Chicken klidně vynechejte. A jak dlouho s náma budou? Podle všeho až do konce léta. To je spousta času na nacpání se Tasty omáčkou. :)

6 komentářů:

  1. Měl jsem oba a myslím, že kuřecí je lepší než hovězí. U hovězího byl sýr zbytečný, vůbec nehrál chuťově v kombinaci s ostatními ingrediencemi. Ale kuře, sýr, slanina a tasty omáčka funguje skvěle. A za 39 Kč je to skvělá nabídka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rád, že to někomu chutná. Každý to má s chutěma trochu jinak. Naštěstí, jinak by to byla nuda. :) Ale tak ještě ho zkusím ochutnat znova. Třeba mi taky konečně sedne o něco víc.

      Vymazat
  2. Mě tedy kuřecí chutnal víc a to běžně kuře vůbec nedávám. Větši porce masa a míň ho převálcovala omáčka. Trošku připomínalo CBO..

    OdpovědětVymazat
  3. Včera jsem dal 2x Tasty cheese a malý hranolky k obědu. Vyuzená majonéza je blbina, kdo kdy viděl někoho udit majonézu? Ta omáčka je nahoněná aromaty a glutamáty a je to hodně znát. Byl jsem rád za malý hranolky, který mi trochu rozředily pocit umělé chuti.
    Smutně vzpomínám na Cheese Re-Fresh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uzená majonéza se dá udělat například tím, že do ní dáš vyškvařený tuk ze slaniny. Nebo do ní přidáš něco, čemu se říká tekutý kouř. Dá se to dneska normálně koupit na eshopu a je to přírodního původu. Takže žádná vyslovená chemie a náhražky to být nemusí. Samozřejmě těžko říct, co přesně obsahuje omáčka zrovna od McDonald's...

      Vymazat