čtvrtek 9. listopadu 2017

BBQ Ribs, Subway

Je libo McRib? Smůla. Jako jedna z mála zemí na světě máme tu smůlu a slavný McRib nám nebyl dopřán. Proč, to netuším (tuším), ale celkem slušně šanci za pačesy vzal Burger King a přišel s King Ribem. A ten je fantastický. A protože schopnost McDonald's přinášet novinky je pasé jak kalhoty do zvonu s kapsama na boku, tak se díru na trhu snaží zaplnit i Subway s jejich BBQ Ribs sendvičem. Teď už jen aby s žebrounem přišlo i KFC a bude to dokonalý... :)


Jak to u Subway bývá, novinka se týče jen hlavní náplně jako takové. Zeleninu, omáčku a všechno okolo si volíte sami. A já volil. Prve jsem se chtěl držet obrázku, ale žebírka s paprikou a salátovou okurkou? Pfffff to už radši salát v saláterii. Takže jsem udělal kompromis. Nechal jsem si tam naložit žebírka, jako na obrázku, a zbytek... zbytek řídil podvěsek mozkový s vidinou oběda.


A velkýho oběda, protože patnáct centimetrů je někdy málo. Na obrázku se válí třiceticentimetrový žebroun v papíru. A co má po papírem?


Pořádně zapečená sezamová houska, žebrová placka, plátkový sýr, rajčata, salát, cibule, kyselý okurky, BBQ omáčka a sůl s pepřem. Recenze na Subway je vždycky hrozně složitá. Snad nikdo z vás si nedá tu stejnou kombinaci jako já a každý si navolí něco jinýho, byť jen o ten pověstnej chlup. Ono totiž vybírání samotných surovin je skoro stejná zábava, jako následný jedení. Alespoň pro mě. No všechny vás ale určitě zajímá, jak že to vlastně chutná ta placka. Tak jdeme na ni.


Už před samotným nandáním do sendviče vidíte, že placka se válí v nerezové míse v nějaké omáčce. Člověk nemusí být génius, aby mu bylo jasný, že to bude BBQ omáčka. To bývá výrazná omáčka. A světe div se, ta omáčka zase tak moc cítit nebyla. A to jsem ji tam měl ještě samostatnou porci díky mýmu šikovnýmu a trefnýmu výběru omáčky. Když jste ochutnali žebrovou placku i s omáčkou, cítit bylo hlavně vepřový maso. Pořádná nálož vepřovýho. Namletýho na spíš hrubší kousky a lehce nadprůměrně tučnýho. Díky tomu placka nebyla suchá a nesla sebou všechny ty chutě, který máte na prasátkách rádi. Prostě musím uznat, že placka se povedla. Chtěl jsem placku srovnávat s Burger Kingem, ale tahle placka je o něčem jiným. U Burger Kinga žebrová placka chutná jako grilovaný maso s kořením a je trochu sušší. Je super. Ale Subway na to šel od lesa a placku udělal prostě tak, že namlel a osolil maso. Kvalitní maso. Pokud máte chuť na kořeněnou prasečí jízdu, zajděte do Burger Kinga, ale pokud máte chuť na prase jako takový, zajděte do Subway.


BBQ omáčka šla samozřejmě cítit taky. A popravdě mě až tak nenadchla. Nebyla chuťově špatná, ale byla hrozně přeslazená. Jako sirup. A jakmile se vám dostala na prsty, tácek nebo telefon (můj telefon by mohl vyprávět), hrozně špatně se dostávala pryč. Lepí jak oboustranná izolepa v medové plástvi. BBQ omáčka v podání Subway teda žádná bomba. Zelenina byla fajn. Subway si na čerstvosti zakládá a má proč. Na rajčatech, salátu nebo cibuli není možnost najít žádnou chybu. To kyselý okurky mě vadily. Nemám rád kopr. Nesnáším kopr. Nejradši bych všechen kopr nasbíral na jednu velkou hromadu a pak se zapálil, protože vidina tolika kopru by mě k tomu donutila. Ale zpátky do reality. Subway má kyselý okurky opravdu koprový. Příště bez nich. Pro mě rozhodně. Naštěstí i ten kopr přežiju, pokud ta hlavní chuť je chuť parádního vepřovýho.


Takže celková chuť? Prase, okurky, trocha omáčky, zelenina, sezam, pečivo. V tomto pořadí a tomto poměru. Nejvíc byla cítit masová placka. A to, dámy, pánové a panoši je jedna z mála baget, kde to takhle je. Pokud si dáte ty jejich salámový/šunkový, tak ucítíte hlavně omáčku a zeleninu. Ale tady hraje první housle maso. A to je dobře. Spokojenost? Spokojenost. Příště bych vynechal okurky a nechal si naložit víc cibule. Pak by to byla ještě o chlup větší bomba. Ale pochutnal jsem si parádně i tak a doufám, že BBQ Ribs s náma ještě chvíli vydrží, protože jedno setkání někdy prostě nestačí...

Cena je snad jediný opravdový minus. V ostravské Nové Karolině stojí malá bageta 95 korun a velká 160 korun. To věru není málo. Za 160 korun mám velký menu Big Tasty Bacon a to je ráže, kterou je třeba brát v potaz. O King Ribu raději nemluvit. Takže stojí za to vyrazit do Subway a dát si BBQ Ribs? Pokud neřešíte týden před výplatou, jste milovníky Subway nebo musíte zlikvidovat stravenky na rok 2017, tak určitě. Všichni ostatní si to musí rozmyslet. Já peněz nelitoval, ale příště se budu celkem přemlouvat, jestli si dám Subway nebo něco o dost víc nezdravýho. Což je škoda. Upřímně by to chtělo zlevnit. A to neříkám často. Tak jako tak chválím Subway za parádní inovaci. Některý (mrk mrk) fast food by si konečně mohl vzít příklad a dodat žebrouna ve vlastním slavným podání (mrk mrk)...

Žádné komentáře:

Okomentovat